T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İçişleri Bakanlığı tarafından başlatılan, kamu hizmetlerine kolay erişimin sağlanması, vatandaş başvurularının hızlı bir şekilde sonuçlandırılarak kamu hizmetlerinin sunumunda vatandaş memnuniyetinin arttırılması amacıyla “Açık Kapı – Milletin Kapısı” Projesi Edremit Kaymakamlığı Hizmet Binasında hayata geçirilmiştir.
Vatandaşlarımızın başvurularının elektronik ortamda kaydedilip ilgili birimlere yönlendirileceği, başvuru sahibinin sürece ilişkin mesaj yoluyla bilgilendirileceği, yapılan işlemlerin üst yöneticiler tarafından takip edileceği Açık Kapı Projesi, vatandaşlarımızın devlete ulaşacağı bir hizmet olacaktır.
Kamu hizmetlerini sunanlar ile vatandaşlar arasındaki iletişimi güven ortamında sağlamak, vatandaşlarımızın talep ve beklentilerinin alınarak değerlendirilmesini sağlamak ve sorunlara çözümler üretebilmek projenin temel hedefleridir.
Edremit Kaymakamlığımızın giriş katında fiziki ve teknik alt yapısı oluşturularak hizmete hazır hale getirilen Açık Kapı Bürosunda incelemelerde bulunan Kaymakam Ali Sırmalı, ''Kaymakamlığımıza yapılan başvurulara ilişkin iş ve işlemlerin hızlı ve etkin bir şekilde sonuçlandırılmasını temin etmek, sunulan hizmetlerde vatandaş memnuniyetini arttırmak, talep ve beklentilerin analiz ve raporlamalarının yapılarak, oluşturulacak yeni yönetim politikalarına ve hizmet sunum tekniklerine esas olmak üzere;İçişleri Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından ''Açık Kapı'' projesi 81 İlin dahil olduğu bir proje olarak ilçemizde de kaymakamlık binası girişinde hizmete başlamıştır'' dedi.
Vatandaşlarımızın sorun ve taleplerinin hizmete sunulacak olan Açık Kapı Biriminde değerlendirilmeye alınacağını ifade eden Kaymakam Sırmalı; ''Açık Kapı'' projesinin ilçemize ilimize hayırlı olmasını diledi.
Açık Kapı Projesi Nedir?
İçişleri Bakanlığı tarafından 81 il Valiliklerinde ve Kaymakamlıklarda hayata geçirilen; vatandaşlarımızla en üst düzeyde iletişimin kurulması, vatandaşlarımızın taleplerinin etkin ve hızlı bir şekilde alınarak takip edilmesi ve sonuçlandırılması amacıyla Valiliğimiz ve Kaymakamlıklar bünyesinde Açık Kapı Projesi kapsamında Açık Kapı Büroları oluşturulmuştur. Ayrıca, Android ve IOS uyumlu Açık Kapı mobil uygulaması kullanıma alınmış olup mobil telefonlara yüklenen Açık Kapı Uygulaması ile de vatandaşlarımız başvuru yapılabileceklerdir.
Projenin Amacı Nedir?
Açık Kapı Projesi, Vatandaş odaklı bir yaklaşım benimseyerek taleplere hızlı ve doğru çözümler üretmeyi, Hizmetlerde vatandaş memnuniyetini artırmayı, Kronikleşmiş sorunlara çözümler üretmeyi, Devletle vatandaş arasındaki karşılıklı iletişim ve güveni artırmayı, güler yüzlü çalışanlarıyla vatandaşla birebir ve sıcak iletişim kurmayı amaçlamaktadır.
Açık Kapıya Nasıl Başvurulur?
Valilik / Kaymakamlıkların giriş katında bulunan Açık Kapı Birimlerine bizzat giderek, www.acikkapi.gov.tr adresinden veya mobil cihazlara yüklenebilen Açık Kapı Uygulamasından başvuru yapılabilir.
Açık Kapıya Başvurduktan Sonraki Süreç Nasıl İşler?
Başvurular elektronik sisteme kaydedilerek, başvuru sahibine SMS yoluyla bir başvuru numarası gönderilir.
-Başvurular Valilik /Kaymakamlıklarda bulunan Açık Kapı sorumluları tarafından sistem üzerinden ilgili birime yönlendirilir.
-Taleplerin durumuna göre başvuru sahibiyle birebir iletişime geçilebilir.
-İlgili birimde başvurular süratle değerlendirilerek en geç 7 gün içerisinde cevaplandırılır.
Başvuru Sonucu Nasıl Öğrenilir?
Başvuru sahibine başvurunun sonuçlandığına ilişkin bilgi SMS yoluyla gönderilir. Bu mesaj geldikten sonra Açık Kapı birimlerinden, www.acikkapi.gov.tr adresinden veya Açık Kapı mobil uygulamasından başvurunun sonucu öğrenilebilir.